Malin Sjöman

Malin Sjöman är senior marknadskonsult och partner på Crescando. Hon har 20 års erfarenhet av B2B marknadsföring, produktledning och affärsutveckling, bl a som marknadschef på 3 och produktledningschef på Ericsson.

Dreamcatcher 336639

Därför ska du inte köpa ett Marketing Automation-system – än 

San­ning­en är bis­ter. Det finns inte något verk­tyg som på ett magiskt sätt kan auto­ma­ti­se­ra vår mark­nads­fö­ring. Mar­ke­ting Auto­ma­tion är inte magiskt. Det är inte ens auto­ma­tiskt. För att lyc­kas med Mar­ke­ting Auto­ma­tion mås­te du som mark­nads­an­sva­rig fort­fa­ran­de göra grund­job­bet, läg­ga pla­nen och hål­la i spa­kar­na för mark­nads­fö­rings­ar­be­tet! Punkt. 

Läs hela artikeln »
Close Friends Monkeys

Fem sanningar om B2B-försäljning och hur du drar nytta av dem i ditt content marketing-arbete

Vi frå­ga­de Malin Sjö­man – mark­nads­kon­sult med par decen­ni­ers erfa­ren­het av B2B-mark­nads­fö­ring från bland and­ra tele­ko­mo­pe­ra­tö­ren 3 och Erics­son – om hon vil­le dela med sig av sina erfa­ren­he­ter av mark­nads­fö­ring och för­sälj­ning busi­ness-to-busi­ness (B2B). Och det vil­le hon. Resul­ta­tet blev den­na väl­skriv­na och insikts­ful­la arti­kel. Läs den!

Läs hela artikeln »