Pontus Staunstrup

Pontus är digital strateg, med fokus på innehållsmarknadsföring och sociala medier. Han har hjälpt både stora och små företag att arbeta effektivt med sitt innehåll och sina kanaler, utifrån kundernas behov och de egna affärsmålen. Tidigare i rollen som content strategy director hos JG Communication. Idag är Pontus ansvarig för innehållsstrategi och sociala medier på PostNord.

55h By Ryan Mcguire Via Gratisography Cc0 1.0

Så undviker du oenighet om innehållet

Tving­as du pub­li­ce­ra sön­der­kom­pro­mis­sat och urvatt­nat inne­håll? Det är van­ligt i stör­re orga­ni­sa­tio­ner. Och säkert inte ovan­ligt i mind­re hel­ler för den delen. Om det och vad du kan göra åt saken skri­ver Pon­tus Staun­strup i den­na gästkrönika.

Läs hela artikeln »
Grandstand 330930 By Efraimstochter Via Pixabay Cc0 1.0

Content marketing är en alltför allvarlig sak för att anförtros marknadsförare

Pon­tus Staun­strup ifrå­ga­sät­ter att mark­nads­fö­ra­re är bra på att för­stå kun­der och deras behov. Han tyc­ker con­tent mar­ke­ting är en allt­för all­var­lig sak för att anför­tros mark­nads­fö­ra­re. Vad tyc­ker du?

Läs hela artikeln »
Industry 251826 By Juergenger Via Pixabay Cc0 1.0

Pontus Staunstrup: ”Riv barriärerna för content marketing”

Före­tags orga­ni­sa­tion och ett fokus på att fyl­la kana­ler med inne­håll är inter­na bar­riä­rer som hind­rar effek­tiv con­tent mar­ke­ting. Det tar Pon­tus Staun­strup i den­na gäst­krö­ni­ka. Han läm­nar ock­så för­slag på vad du kan göra åt saken.

Läs hela artikeln »
Tuning Fork By Montillon Via Flickr Cc By (3378223615 C24011c9f9 O)

Vilken tonalitet har ditt innehåll?

Mark­nads­fö­ring är att påver­ka. Och över­ty­ga. Det vet alla. Förr fun­ge­ra­de det att basu­ne­ra ut ditt bud­skap. Inte nume­ra. Det vet du. Kom­mu­ni­ka­tio­nen mås­te ske på mot­ta­ga­rens vill­kor. Inne­hål­let ska vara rele­vant, intres­sant och vär­de­fullt. Det vet du. Men har du fun­de­rat på hur du låter? Tonen hos ditt inne­håll? Vil­ken käns­la dina ord­val ska­par? Det är lika avgö­ran­de för dina möj­lig­he­ter att påver­ka och över­ty­ga. Om det­ta skri­ver Pon­tus Staun­strup, digi­tal stra­teg med fokus på inne­hålls­stra­te­gi och soci­a­la medi­er, i den­na artikel.

Läs hela artikeln »