Förklara så att en 11-åring förstår Testa The Flame Challenge

För att verkligen nå fram med ett budskap måste mottagaren förstå, på riktigt. Ibland misslyckas vi med att nå fram för att vi inte sätter oss in i deras sätt att tänka, men det kan också bero på att vi själva inte riktigt förstår. Detta exemplifieras i dagens artikel författad av Martin Modigh Karlsson. Läs den nu!

Läs hela artikeln »

3 ”take aways” från INBOUND 2018 (och ett bonustips) Kntnt Radio 195 med Niloo Lopez

INBOUND är en årlig megakonferens om inbound marketing. Höstens upplaga hade 24 000 deltagare. Vi har pratat med en av dem: Niloo Lopez som är marknadschef på Structsales. Hon berättar om sina tre främsta ”take aways” i avsnitt 195 av Kntnt Radio. Det vill du inte missa. Dessutom skickar hon med ett bonustips. Så gör det enda rätta: Lyssna nu!

Läs hela artikeln »

På gott och ont med ny E-privacy förordning

Som marknadsförare bör du hålla ett extra öga på den nya E-privacy förordningen. Inte minst om du erbjuder tjänster inom digital direktmarknadsföring, retargeting och telemarketing. Lagen som ska stärka skyddet för människors privatliv banar också väg för nya affärsmöjligheter. Läs dagens artikel skriven av vår gästkrönikör advokat Erik Ullberg på Wistrands Advokatbyrå. 

Läs hela artikeln »

Studie: Högpresterare använder personalisering och ”message timing” Kntnt Radio 194 med content-spanarna

Content-spanarna pratar om en global studie av 1 700 B2B- och B2C-företag som visar att de högpresterande anpassar sitt innehåll både till vem kunden är (”personalization”) och till var den är på köpresan (”message timing”). Efter content-spanarna får du tips på hur du kan åstadkomma samma sak. Lyssna nu!

Läs hela artikeln »

Så håller du geisten uppe: tips inför höstens utmaningar

Det finns inget mirakelmedel mot höststress. När året går mot sitt slut och du som marknadsförare jobbar för högtryck för att nå uppsatta mål är det lätt att krokna. Men ge inte upp för det finns mycket du kan göra! I dagens artikel tipsar vår gästskribent Johanna Stenmark på Punkt PR hur du håller ångan uppe och inspirationen på topp när du skapar innehåll i höst. Läs nu!

Läs hela artikeln »

Så SEO-optimerar du dina PDF-filer för söket

Hur optimerar du en PDF-fil för bästa synlighet i sökresultatet? Det får vi reda på i denna artikel skriven av vår gästskribent Alexandra Jung, SEO-specialist på Iprospect.

Läs hela artikeln »

Thought leadership på LinkedIn – detta ska du tänka på Kntnt Radio 193 med Christoffer Bertilsson

Ska företag som vill positionera sig som thought leader låta sina medarbetare göra det på LinkedIn? Vad händer när de slutar? Finns det bättre alternativ? Dessa frågor utforskar Pia och Thomas tillsammans med Norges ledande LinkedIn-expert: svensken Christoffer Bertilsson.

Läs hela artikeln »

Trendbrott: Längre och fördjupat innehåll blir allt vanligare Kntnt Radio 192 med Content-spanarna

Jag förmodar att du har hört talas om Ann Handley och kanske läst någon av hennes böcker (Content Rules och Everybody Writes). Då vet du att både content experter och förmenta dito lyssnar noggrant när hon talar. Och talar gör hos just nu på Content Markting World i Cleveland, Ohio.

Ann Handley talar om ett trendbrott, ”först stegvis och sen plötsligt”, mot längre och mer genomarbetat innehåll”. I en artikel skriver hon att ”the days of one-off, standalone, so-called snackable content are over”, och citerar en studie som visar att sannolikheten för ett ”starkt resultat” är dubbelt så stor med långt innehåll än med kort innehåll. Det betyder inte att långt innehåll automatiskt ger bättre resultat. Men det visar att större ansträngningar ger större ROI.

Men det finns en hake: Långt och genomarbetat innehåll tar tid och kräver hårt arbete. Ann Handley ser därför utvecklingen mot allt länge och allt mer genomarbetat innehåll som en effekt av en större trend mot en långsammare marknadsföring (”slow marketing approach”).

Allt detta är utgångspunkten för höstens första sammanträde med content spanarna: Malin Sjöman från Hägvall & Sjöman och Thomas Barregren och jag (Pia Tegborg) från Kntnt. Lyssna på vårt samtal i avsnitt 192 av Kntnt Radio.

Läs hela artikeln »

Det är skillnad på relevans och frekvens Vad valet (förhoppningsvis) kan lära oss om viralitet

Det finns en mängd fällor att gå i när det gäller statistik – särskilt vad gäller siffror kring trafik och aktivitet på nätet. Vi missförstår lätt och gör våra egna tolkningar av vad siffrorna säger. Lägg därtill vår förmåga att tolka i linje med vår övertygelse. Dagens text, författad av vår gästskribent Martin Modigh Karlsson, handlar om svårigheten att hålla isär begreppen relevans, popularitet och frekvens vid analys av data. Läs den nu!

Läs hela artikeln »

Fejktrafik på internet Kntnt Radio 191 med Fredrik Hallberg

Majoriteten av all internettrafik är fejk! Och i takt med att en allt större del av mediebudgeten läggs på det digitala ökar incitamentet att söka lyckan och sko sig på denna tveksamma företeelse. Det är hög tid att ta problemet på allvar! I detta avsnitt av Kntnt Radio hör du Fredrik Hallberg förklara innebörd och konsekvenser av den svåråtkomliga robottrafiken.

Läs hela artikeln »
venenatis, libero leo Aliquam quis, id facilisis justo
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest