Pontus vs Thomas

Pole Vault Sky

Thought leadership utan kommersiell insikt är strunt

Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren dis­ku­te­rar begrep­pet thought lea­ders­hip – tan­ke­le­dar­skap. Vad är bra, vad är dåligt och vad bör du göra – i avsnitt 95 av Knt­nt Radio.

Piggy Bank With Sunglasses On The Beach Holiday

ROI på content marketing

Hur bestäm­mer man ”return on invest­ment” (ROI) på con­tent mar­ke­ting? Går det ens? Om inte: Hur kan man då visa på affärsnyt­ta med con­tent marketing?

Många mark­nads­che­fer fun­de­rar på det­ta, och säkert en och annan vd ock­så. Kanske du också?

En som brot­tas med frå­ge­ställ­ning­en är Joc­ke, som är mark­nads­chef på ett B2B-före­tag. Till slut skrev han och frå­ga­de om vår synpunkt.

I avsnitt 97 av Knt­nt Radio ger Tho­mas Bar­re­gren och Pon­tus Staun­strup sin syn på saken. Du hör sva­ret här.

Light Bulb

Så påvisar du värdet av marknadsföring

Kon­kret för­slag på hur du kan mäta effek­ten av con­tent mar­ke­ting och påvi­sa nyt­tan får du i avsnitt 99 av Knt­nt Radio med Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren. Läs mer här.

The Horrible Whirlpool By Fabiomax Via Adobe Stock

Därför misslyckas content marketing-strategier

Var­för full­föl­jer inte mark­nads­fö­ra­ren sin con­tent mar­ke­ting-stra­te­gi? Den frå­gan är utgångs­punk­ten för den 17:e och sista ron­den i Pon­tus vs Tho­mas . Arti­keln som stäl­ler frå­gan ger sju för­kla­ring­ar. Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren ser en annan: det stra­te­gis­ka hålrummet.