Kntnt Radio

Kntnt Radio är en av våra podcasts. Här pratar vi själva eller tillsammans med en gäst om content marketing och näraliggande områden.

8 praktiska råd som tar content marketing till nästa nivå Kntnt Radio 181 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

I dagens avsnitt av content-spanarna diskuterar Malin Sjöman, Thomas Barregren och Pia Tegborg hur du lyfter ditt content marketing-arbete till nästa nivå. Lyssna nu för handfasta tips! 

Läs mer

Annonsera för att förstå din målgrupp Kntnt Radio 180 med Carl-Gustav Öberg

Av Pia Tegborg

Om oväntade sätt att använda annonser på Google, LinkedIn och Facebook handlar avsnitt 180 av Kntnt Radio. Carl-Gustav Öberg från Be Better Online berättar hur du kan annonsera i sökresultat och i sociala medier för att vinna insikter om de du faktiskt når och om de du vill nå med ditt innehåll. Han berättar också hur du kan använda dessa insikter för att annonsera effektivare. Lyssna nu!

Läs mer

Studie: Stora affärsvinster av minskad friktion i marknadsföring och försäljning Kntnt Radio 179 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

Undersökningsföretaget Aberdeen har studerat effekten av friktion vid marknadsföring och försäljning. Deras studie visar på stora affärsvinster för företag som lyckas minska friktionen. Aberdeens rapport står på agendan för det fjortonde sammanträdet för content-spanarna Malin Sjöman, Thomas Barregren och Pia Tegborg. De tre kommer också in på vad en ensam marknadsförare i ett säljorienterat B2B-företag kan göra för att få gehör för sina frågor. Lyssna och låt dig inspireras!

Läs mer

Digital transformation är vaccin mot disruptiva innovationer Kntnt Radio 178 med Henrik Blomgren

Av Pia Tegborg

Vi pratar digital transformation med Henrik Blomgren, som är är lektor vid Kungliga Tekniska Högskola och doktor i B2B-marknadsföring. Han ger oss en annan vinkel på digital transformation än den som Marie Andervin gav oss på Kntnt Frukost 38 och i Kntnt Radio 160. Han beskriver digital transformation som ”inversen” av disruptiv innovation. När man hör honom utveckla tankarna så känns det klockrent. Det är ett mycket givande samtal, som också tar upp om ledningsgrupp och styrelse måste förstå IT, om kommunikatörer har en framtid som företagsledare och om Porters generiska strategier är irrelevanta. Lyssna nu!

Läs mer

Är martech räddning eller förbannelse? Kntnt Radio 177 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

Tekniska lösningar för marknadsföring, så kallad martech, lovar snabba resultat. Och många ser också snabba resultat. Men vad händer på lång sikt? Det frågar sig content-spanarna i avsnitt 177 av Kntnt Radio.

Läs mer

GDPR i praktiken – del 2 Kntnt Radio 176 med Erik Ullberg

Av Pia Tegborg

Vad ska du göra, rent praktiskt, för att din webbplats ska leva upp till kraven i dataskyddsförordningen (GDPR)? Det frågar vi advokat Erik Ullberg från Wistrands Advokatbyrå. Avsnitt 175 och 176 av Kntnt Radio ger dig svaren. Lyssna nu!

Läs mer

GDPR i praktiken – del 1 Kntnt Radio 175 med Erik Ullberg

Av Pia Tegborg

Vad ska du göra, rent praktiskt, för att din webbplats ska leva upp till kraven i dataskyddsförordningen (GDPR)? Det frågar vi advokat Erik Ullberg från Wistrands Advokatbyrå. Avsnitt 175 och 176 av Kntnt Radio ger dig svaren. Lyssna nu!

Läs mer

Hur personlig ska du vara i din B2B-kommunikation? Kntnt Radio 174 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

Content-spanarna (Thomas Barregren, Pia Tegborg och Malin Sjöman) sammanträder på nytt. Denna gång samtalar de om: Vad du kan göra för att bli mer personlig (utan att bli privat) i din B2B-kommunikation. De pratar också om hur du kan hantera kollegor som inte vill ”nedlåta” sig till att skriva personligt och vardagligt. Och till sist pratar de om hur du kan hantera medarbetares personliga varumärken. Som extra bonus hör du Thomas sjunga för Pia (håll för öronen).

Läs mer

Så jobbar du med en contentbyrå Kntnt Radio 173 med Ingrid Hellgren Sjöberg

Av Pia Tegborg

Vad kostar det att anlita en contentbyrå? Hur jobbar du ihop med en byrå? Vilka fallgropar finns? Det är några av de frågor som Pia och Thomas får svar på i samtal med Ingrid Hellgren Sjöberg som är vd på contentbyrån Rubrik. Lyssna nu!

Läs mer

Social selling förenar marknad och sälj Kntnt Radio 172 med Robin Björklind och Nicholas Lagersten

Av Pia Tegborg

Social selling är det perfekta skälet för marknad och sälj att mötas och jobba tillsammans för att skapa affärer. Om det pratar vi med Robin Björklind och Nicholas Lagersten som hjälper B2B-företag med just detta. Lyssna på dagens avsnitt av Kntnt Radio!

Läs mer

Highlights från SXSW 2018 Kntnt Radio 170 med Anna Sandahl

Av Pia Tegborg

Anna Sandahl berättar om sina intryck från musik, film och tech-festivalen South by Southwest (SXSW) som precis har avslutats i Austin, Texas. Anna är journalist och jobbar med content marketing på Malmö-byrån Resultify.

Innan vi ringer upp Anna så sammanfattar Robert Börjes upplevelser, tankar och slutsatser från andra som har varit där. Lyssna på dagens avsnitt av Kntnt Radio!

Läs mer

Förändrade villkor för B2B-marknadsföring Kntnt Radio 169 med content-spanarna

Av Thomas Barregren

En studie av Google visar hur villkoren för B2B-marknadsföring har förändrats. Trots det lever många kvar i gamla föreställningar. I veckans avsnitt av Kntnt Radio är content-spanarna tillbaka för att slå hål på fem gamla sanningar som inte är så sanna. Lyssna nu!

Läs mer

Känslor driver B2B-köpet Kntnt Radio 168 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

B2B-kunders köpbeslut bygger inte på rationella övervägande och kall fakta. Med hygienfaktorerna på plats – specen uppfylld och priset rimligt – så är det de individuella beslutsfattarnas känslor som styr köpbeslutet. Det visar en omfattande studie som presenteras i senaste numret av Harvard Business Review. Om detta kretsar content spanarnas samtal i veckans avsnitt av Kntnt Radio.

Läs mer

Annonsdrottningen Sofia Gumaelius – pionjär inom content marketing Kntnt Radio 167 med Margarita Feldman

Av Pia Tegborg

Content marketing är lika gammal som marknadsföring som disciplin. Båda uppstod i mitten av 1800-talet. Men vem var först i Sverige? Vi har grävt i arkiven (med god hjälp av arkivarie Margarita Feldman på Centrum för Näringslivshistoria) och tror oss ha funnit, om inte den allra första så åtminstone, en av pionjärerna. I dagens avsnitt berättar Margarita Feldman mer om denna spännande kvinna som verkligen var en ”self-made woman”.

Läs mer

Gör du skitinnehåll? Kntnt Radio 166 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

För fem år sedan publicerade Doug Kessler vid Londonbyrån Velocity Partners vad som med sina nära fem miljoner visningar måste vara en av världens bästa presentationer: Crap. The Content Marketing Deluge.

I presentationen varnade Doug Kessler för att content marketing kommer att leda till en syndaflod av skitinnehåll. Han gav också tips på hur du ska överleva.

Nu, fem år senare, har han återkommit till ämnet. I en lång och mycket läsvärd artikel frågar han sig om han fick rätt.

Content-spanarna kan inte vara sämre. Vi följer Doug Kessler i hans fotspår och plockar upp hans frågor och resonerar på egen hand. Det blev ett riktigt bra samtal, tycker i vart fall vi själva. Lyssna och döm själv.

Läs mer
tempus velit, lectus adipiscing dolor. Aenean eget ultricies risus. eleifend Curabitur justo

Pin It on Pinterest