Kntnt Radio

Kntnt Radio är en av våra podcasts. Här pratar vi själva eller tillsammans med en gäst om content marketing och näraliggande områden.

Studie: Högpresterare använder personalisering och ”message timing” Kntnt Radio 194 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

Content-spanarna pratar om en global studie av 1 700 B2B- och B2C-företag som visar att de högpresterande anpassar sitt innehåll både till vem kunden är (”personalization”) och till var den är på köpresan (”message timing”). Efter content-spanarna får du tips på hur du kan åstadkomma samma sak. Lyssna nu!

Läs mer

Thought leadership på LinkedIn – detta ska du tänka på Kntnt Radio 193 med Christoffer Bertilsson

Av Pia Tegborg

Ska företag som vill positionera sig som thought leader låta sina medarbetare göra det på LinkedIn? Vad händer när de slutar? Finns det bättre alternativ? Dessa frågor utforskar Pia och Thomas tillsammans med Norges ledande LinkedIn-expert: svensken Christoffer Bertilsson.

Läs mer

Trendbrott: Längre och fördjupat innehåll blir allt vanligare Kntnt Radio 192 med Content-spanarna

Av Pia Tegborg

Jag förmodar att du har hört talas om Ann Handley och kanske läst någon av hennes böcker (Content Rules och Everybody Writes). Då vet du att både content experter och förmenta dito lyssnar noggrant när hon talar. Och talar gör hos just nu på Content Markting World i Cleveland, Ohio.

Ann Handley talar om ett trendbrott, ”först stegvis och sen plötsligt”, mot längre och mer genomarbetat innehåll”. I en artikel skriver hon att ”the days of one-off, standalone, so-called snackable content are over”, och citerar en studie som visar att sannolikheten för ett ”starkt resultat” är dubbelt så stor med långt innehåll än med kort innehåll. Det betyder inte att långt innehåll automatiskt ger bättre resultat. Men det visar att större ansträngningar ger större ROI.

Men det finns en hake: Långt och genomarbetat innehåll tar tid och kräver hårt arbete. Ann Handley ser därför utvecklingen mot allt länge och allt mer genomarbetat innehåll som en effekt av en större trend mot en långsammare marknadsföring (”slow marketing approach”).

Allt detta är utgångspunkten för höstens första sammanträde med content spanarna: Malin Sjöman från Hägvall & Sjöman och Thomas Barregren och jag (Pia Tegborg) från Kntnt. Lyssna på vårt samtal i avsnitt 192 av Kntnt Radio.

Läs mer

Fejktrafik på internet Kntnt Radio 191 med Fredrik Hallberg

Av Pia Tegborg

Majoriteten av all internettrafik är fejk! Och i takt med att en allt större del av mediebudgeten läggs på det digitala ökar incitamentet att söka lyckan och sko sig på denna tveksamma företeelse. Det är hög tid att ta problemet på allvar! I detta avsnitt av Kntnt Radio hör du Fredrik Hallberg förklara innebörd och konsekvenser av den svåråtkomliga robottrafiken.

Läs mer

Storyn – en självklar del av din content marketing Kntnt Radio 190 med Per Torberger

Av Pia Tegborg

Om storytelling, content marketing och en hel del annat handlar detta avsnitt med Per Torberger, kommunikationskonsult och skribent med content marketing som specialitet. Lyssna på dagens avsnitt av Kntnt radio nu!

Läs mer

Så intervjuar du för din content marketing Kntnt Radio 189 med Lars Wirtén

Av Pia Tegborg

Använd intervjuer i din content marketing! Att intervjua är en konst fylld med välbeprövade tekniker. Från planering till frågeformulering, själva intervjuandet och uppföljningen. Oavsett om du har hantverket i dig eller behöver hjälp på traven ska du ta del av detta program med Lars Wirtén, som är mästare i ämnet. Lyssna nu!

Läs mer

Har din marknadskommunikation effekt? Kntnt Radio 188 med Mats Rönne

Av Pia Tegborg

Effekt är att bidra till företagets affärsmål. Gör din marknadsföring det? Det känns förmodligen så men kan du dessutom leda det i bevis finns mycket mer att vinna. Frågan är bara hur du ska bära dig åt. Svaret får du i dagens fullmatade samtal med mät-expert Mats Rönne. Lyssna nu!

Läs mer

Sökoptimering för dig som skriver på webben Kntnt Radio 187 med Christian Rudolf

Av Pia Tegborg

Google är internet och dikterar villkoren. Den som tror något annat gör sig själv en stor otjänst. Därför måste du tänka sökoptimering (SEO) och strukturera ditt innehåll på rätt sätt när du skriver för webben och vill placeras högt i sökresultatet. SEO-expert Christian Rudolf kan knepen och förklarar hur du ”vinner klicket” i den allt hårdare konkurrensen om sökorden. Lyssna nu!

Läs mer

Köparens resa är grunden i din marknadsföring Kntnt Radio 186 med Pontus Staunstrup

Av Pia Tegborg

Din kunds köpresa hjälper dig skapa rätt innehålla och generera försäljning. Därför måste du förstå den. Thomas Barregren och Pia Tegborg pratar med Pontus Staunstrup om varför detta är så centralt för din marknadsföring. Lyssna på dagens avsnitt av Kntnt Radio nu!

Läs mer

Ta kontroll över köparens beslut Kntnt Radio 185 med Erik Modig

Av Pia Tegborg

Påverka din mottagares köpbeslut med hjälp av kommunikation. Det är ämnet för dagens spännande samtal med Erik Modig, som är doktor och forskare i konsumentpsykologi vid Handelshögskolan i Stockholm. Lyssna nu!

Läs mer

Bygg kommunikationskapital – för rätten att komma med ditt säljbudskap Kntnt Radio avsnitt 184 med Sara Rosengren

Av Pia Tegborg

Vill du sälja något? Då måste du först vinna mottagarens förtroende så att den vill lyssna på dig. Och just därför behöver du bygga ett kommunikationskapital. Sara Rosengren som är professor i marknadsföring vid Handelshögskolan i Stockholm, förklarar hur detta kapital ger dig rätten att komma med ditt säljbudskap. Lyssna nu!

Läs mer

History marketing – en dold tillgång Kntnt Radio 183 med Anders Sjöman

Av Pia Tegborg

Historia säljer. Säljer riktigt bra. Såpass bra att en del nystartade företag använder stor portion kreativitet för att skapa sig ett historiskt arv med lånta fjädrar. Så varför tar inte fler företag vara på denna möjlighet? Ditt företags historia är en dold tillgång som du kan använda i din kommunikation, marknadsföring och försäljning. Det kallas history marketing och är ämnet för avsnitt 183 av Kntnt radio. Lyssna nu!

Läs mer

Kan byråerna hjälpa dig med it? Kntnt Radio 182

Av Pia Tegborg

Har du upplevt att din byrå inte behärskar it tillräckligt för att kunna hjälpa dig? It är numera en viktig del av marknadsföringen, inte minst när det gäller självklara saker som sociala medier, sökoptimering (SEO) och konverteringsoptimering. Men det finns så mycket mer man kan göra. Till exempel att koppla ihop CRM-systemet med marketing automation-systemet i syfte att starta nya kampanjer. Det förutsätter dock kunskap, inte bara om marknadskommunikation och digitala verktyg, utan även om it på ett djupare plan – vilket är något som de traditionella byråerna sällan behärskar. Detta har skapat en grogrund för en ny typ av byråer som startas av entreprenörer med bakgrund från it eller sälj, eller av konsultbolagen. Om detta skrev Thomas en debattartikel i Resumé som vi idag har som utgångspunkt i vårt samtal. Lyssna nu!

Läs mer

8 praktiska råd som tar content marketing till nästa nivå Kntnt Radio 181 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

I dagens avsnitt av content-spanarna diskuterar Malin Sjöman, Thomas Barregren och Pia Tegborg hur du lyfter ditt content marketing-arbete till nästa nivå. Lyssna nu för handfasta tips! 

Läs mer

Annonsera för att förstå din målgrupp Kntnt Radio 180 med Carl-Gustav Öberg

Av Pia Tegborg

Om oväntade sätt att använda annonser på Google, LinkedIn och Facebook handlar avsnitt 180 av Kntnt Radio. Carl-Gustav Öberg från Be Better Online berättar hur du kan annonsera i sökresultat och i sociala medier för att vinna insikter om de du faktiskt når och om de du vill nå med ditt innehåll. Han berättar också hur du kan använda dessa insikter för att annonsera effektivare. Lyssna nu!

Läs mer

Studie: Stora affärsvinster av minskad friktion i marknadsföring och försäljning Kntnt Radio 179 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

Undersökningsföretaget Aberdeen har studerat effekten av friktion vid marknadsföring och försäljning. Deras studie visar på stora affärsvinster för företag som lyckas minska friktionen. Aberdeens rapport står på agendan för det fjortonde sammanträdet för content-spanarna Malin Sjöman, Thomas Barregren och Pia Tegborg. De tre kommer också in på vad en ensam marknadsförare i ett säljorienterat B2B-företag kan göra för att få gehör för sina frågor. Lyssna och låt dig inspireras!

Läs mer
libero. sit quis lectus non Phasellus eget

Pin It on Pinterest