Kntnt radio

Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.

Pia Tegborg Och Thomas Barregren Intervjuar Joe Pulizzi For Kntnt Radio Avsnitt 5

Intervju med Joe Pulizzi

Joe Puliz­zi är man­nen gav värl­den con­tent-feber. Han myn­ta­de ter­men con­tent mar­ke­ting för 13 år sedan. Grun­dan­de Con­tent Mar­ke­ting Insti­tu­te (CMI) för sju år sedan. Och har sedan dess åkt jor­den runt och före­läst om con­tent mar­ke­ting. Nu var det dags för Sve­ri­ge. Den 22 maj besök­te han Con­tent Mee­tup som hölls i Göte­borgs konserthus.

Kväl­len innan tog vi med Joe Puliz­zi till Upper House Lounge och gjor­de en nära tims­lång inter­vju med honom. Vi pra­tar om allt från löp­ning till con­tent mar­ke­ting. Natur­ligt­vis med tyngd­punkt på det sista. Lyssna!

Läs artikeln »
Pia Spelar In Kntnt Radio 4

Paradigmskifte

Para­digm­skif­te. Få har sagt det rent ut. Men många pra­tar om det. Chris­ter Ols­son om att till­fö­ra vär­de som idé. Ste­fan Hytt­fors om hur mel­lan­hand som affärsidé är en 200-årig paran­tes. Sarah Lar­s­son Bern­hardt och Dee­ped Niclas Strandh om att media inte läng­re är mass-media och att vi alla är medi­a­pro­du­cen­ter. Och inte minst Tho­mas Bar­re­gren, som pra­tar om hur inter­net, mobil kom­mu­ni­ka­tion och soci­a­la medi­er för all­tid har för­änd­rat spel­reg­ler­na för mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion. Om det­ta pra­tar Tho­mas och jag i avsnitt 4 av Knt­nt radio.

Du får ock­så lyss­na på en inter­vju med Grann­går­dens mark­nads­chef Lena Hill­stedt, som under fle­ra år har arbe­tat med con­tent marketing.

Vi pra­tar ock­så om våra fru­kost­se­mi­na­ri­er. Om de nio som har varit och de fyra som kom­mer i höst. Och myc­ket annat smått och gott.

Läs vida­re mer infor­ma­tion om inne­hål­let och fram­för allt för att lyssna!

Läs artikeln »
Frontal Portrait Of A Hedgehog While Climbing Over A Wooden Panel By Prill Via Shutterstock

Vågar du ha en strategi?

Stra­te­gi. Det är något av en röd tråd i dagens pro­gram. Tho­mas avslö­jar stra­te­gin för Knt­nts blogg. Pia pra­tar om The Cur­ve – en stra­te­gi för att vin­na ”super-fans” genom att ge bort en del av sina pro­duk­ter. Tho­mas berät­tar om räds­lan för stra­te­gis­ka beslut. Och Pia tar upp vik­ten av att foku­se­ra på en pri­mär kund.

And­ra saker som tas upp i dagens späc­ka­de pro­gram är nati­ve adver­ti­sing och Face­book. Vi upp­märk­sam­mar ock­så att Knt­nts blogg fyl­ler ett år. Och berät­tar vad du kom­mer att se och höra på Con­tent Mee­tup den 22 maj.

Läs vida­re för att lyss­na och få mer infor­ma­tion om innehållet.

Läs artikeln »
Kind Woman With Devil Shadow By Nlshop Via Shutterstock

Skit i Facebook – igen!

Wow! Vil­ken upp­märk­sam­het Tho­mas blog­gin­lägg om Face­book fick. Vi fick mas­sor av mejl med tack och upp­munt­ra­de ord från mark­nads­fö­ra­re och kom­mu­ni­ka­tö­rer som hade anat, hört talas om eller själ­va sett att Face­book begrän­sar den orga­nis­ka räck­vid­den av upp­da­te­ring­ar för att kun­na säl­ja annon­ser. Vi fick ock­så någ­ra upp­re­ta­de Face­book-exper­ter som säger att Tho­mas har helt fel.

I det and­ra avsnit­tet av Knt­nts pod­ra­dio bemö­ter Tho­mas kri­ti­ker­na. Vi pra­tar ock­så om var­för annon­se­ring onli­ne ökar sam­ti­digt som effek­ten mins­kar, och om hur man kom­mer igång med con­tent marketing.

Läs om inne­hål­let i Knt­nt radio avsnitt 2 – och lyssna!

Läs artikeln »
Powerful Digital Transmitter For Tv Mobile And Multimedia By April Cat Via Shutterstock

Kommunikationskapital – intervju med Sara Rosengren

Knt­nt star­tar pod­ra­dio om con­tent mar­ke­ting och annat som intres­se­rar mark­nads­fö­ra­re och kom­mu­ni­ka­tö­rer. Lyss­na i din mobil eller på web­ben – var du vill, när du vill. Läs vida­re för att få veta mer om förs­ta avsnittet!

Läs artikeln »