Kntnt radio 13: Content Marketing World

Pia och Thomas berättar om sina intryck och lärdomar från Content Marketing World – den årliga konferensen i USA om content marketing. Lyssna på avsnittet här!

VARNING! Vi är påverkade av jetlag, och det märks: Thomas är snacksalig och jag trött. Jag ber om överseende. 🙂

Innehållet minut för minut

Programmet är knappt 57 minuter långt. Det här är innehållet:

  • 00:20: Inledning
  • 02:22: MyNewsdesk startar utbildning i digitala strategier
  • 05:31: ICA-Stig fyller 500 avsnitt
  • 08:43: Content Marketing World
    • 10:57: Söndag
      • Om konferensen
      • Mingel och inspelning av PNR This Old Marketing
    • 12:53: Måndag
      • Många nationer och företag
      • Ohio City Pub Crawl
    • 15:57: Tisdag
      • Bara 34% anser sig vara framgångsrik med content marketing
      • Säljtratten hör till 1800-talet; köparens resa hör till 2000-talet
      • Kraft Foods väg till framgång med content marketing
      • Metod för att skapa bra läsning
      • m.m.
    • 33:36: Onsdag
      • Använd LinkedIn och SlideShare bättre
      • Program för content marketing
      • Content Marketing Roadmap
      • Är content marketings död nära förestående?
      • Tre råd för bättre berättelser
      • m.m.
    • 52:15: Sammanfattning
  • 53:38: Avslutning

Lyssna

Enklast prenumererar du och lyssnar på Kntnt Radio i en app i din telefon eller surfplatta. Har du iOS (iPhone eller iPad) så kan du använda Apples egen Podcaster. Har du Android så kan du använda Pocket Caster. I båda fallen söker du bara efter Kntnt Radio och prenumererar på stationen.

Du hittar också Kntnt Radio på iTunes och Stitcher. Du kan också prenumerera på RSS-flödet.

Sist men inte minst kan du ladda ned programmet eller lyssna här:

Glöm inte

Glöm inte att anmäla dig till Content Marketing Master Class den 19 november. Skynda dig! Platserna är begränsade.

Musik © Ivan Chew (CC BY 3.0)

Pia Tegborg

Författare: Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing.

Läs mer av Pia Tegborg

felis nunc massa consectetur eget Sed ut nec tempus libero Lorem commodo
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest