Kntnt radio

Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.

Kerstin Weidstam Seb

Så jobbar SEB med native advertising – intervju med Kerstin Weidstam

Vi pra­tar con­tent mar­ke­ting och nati­ve adver­ti­sing med Kerstin Weid­stam, som är ansva­rig på SEB för det­ta inom divi­sio­nen för pri­vat­mark­nad och små och medel­sto­ra före­tag i Sverige.

Läs artikeln »
Martin Edenström

Customer Experience Management, CEM/​CXM – intervju med Martin Edenström

Vi inter­vju­ar Mar­tin Eden­ström – expert på system som hjäl­per dig att han­te­ra dina kun­ders upp­le­vel­se på web­ben – Custo­mer Expe­ri­ence Mana­ge­met (CEM eller CMX). Vi pra­tar ock­så om pub­li­ce­rings­verk­tyg – Con­tent Mana­ge­ment System (CMS) – och om ehan­del. Avsnit­tet är knappt 54 minu­ter långt.

Läs artikeln »
79h By Ryan Mcguire Via Gratisography Cc0 1.0

Varumärken blir publicister i upplevelse-eran

Vi pra­tar om ”The Expe­rin­ce Era”, om Face­books ”Trust Engi­ne­ers”, att grän­sen mel­lan medi­a­fö­re­tag och van­li­ga före­tag sud­das ut och om Con­tent Inc. Lyssna!

Läs artikeln »
Thomas Pia Pontus

Köparens resa – intervju med Pontus Staunstrup

Änt­li­gen! Det har gått nära ett år sedan Tho­mas föreslog att vi skul­le bju­da in Pon­tus Staun­strup – en av Sve­ri­ges främs­ta inom con­tent mar­ke­ting. Det var i avsnitt 3 av Knt­nt radio. (Gud vad pin­samt det är att lyss­na på de all­ra förs­ta pro­gram­men…) Det tog lite läng­re tid än vad vi hop­pa­des på innan stjär­nor­na stod i rätt posi­tion. Men nu blev det av.

Läs artikeln »
Erik Modig

Så fattar dina köpare beslut – intervju med Erik Modig

Erik Modig, fors­ka­re vid Han­dels­hög­sko­lan i Stock­holm, berät­tar om hur köpa­re fat­tar sina beslut. Vi berät­tar ock­så vad vi vet om var­för Airb­nb inte dök upp på Meg och Mark­nads­chefs­da­gar­na. Lyss­na nu!

Läs artikeln »
Christian Rudollf By Fabian Sörqvist

Intervju med Christian Rudolf – SEO-expert

Bäs­ta avsnit­tet hit­tills. Tho­mas och jag har ett myc­ket bra sam­tal med Christi­an Rudolf om Goog­le och sök­mo­to­rop­ti­me­ring (SEO). Lyss­na och lär!

Läs artikeln »
Baby 84627 By Pixabay Cc0 1.0

Så börjar du med content marketing

Tho­mas berät­tar hur du ska kom­ma igång med con­tent mar­ke­ting. Pia berät­tar mer om Airb­nb. Desutom pra­tar vi om musik i podd­ra­dio, dis­ku­te­rar någ­ra artik­lar och mer där­till. Lyss­na nu!

Läs artikeln »
Niklas Myhr

”The Social Media Professor” – intervju med Niklas Myhr

Tänk dig att få sit­ta ned i en tim­me och pra­ta om soci­a­la medi­er och con­tent mar­ke­ting med The Soci­al Media Pro­fes­sor. Inte en självut­nämnd expert. Utan en rik­tig. En som under­vi­sar MBA-stu­den­ter i hela värl­den i soci­a­la medi­er och digi­tal mark­nads­fö­ring. En som har inter­vju­ats av BBC, ABC, CBS, NBC, FOX News, The Washing­ton Post och många fler medi­er. Och en som top­par Goog­les sökresultat.

Tho­mas och jag fick möj­lig­he­ten i för­ra vec­kan när Niklas Myhr besök­te Göte­borg och tala­de inför 185 åhö­ra­re på Knt­nt Fru­kost. Vi spe­la­de in sam­ta­let för att du ska få möj­lig­he­ten att ta del av det. Så plug­ga in hör­lu­rar­na och lyss­na på avsnitt 22 av Knt­nt Radio!

Läs artikeln »
Microphone With 2015 By Corund Via Shutterstock

Trender 2015

13 tren­der. Tho­mas tit­tar djupt i spåku­lan och siar om 2015. Mis­sa det inte!

Läs artikeln »
Christina Skoglund

Intervju med Christina Skoglund – digitalchef på Arla Foods

Knt­nt radio 20: SAS i het­luf­ten. Sve­ri­ges Radi­os Medi­er­na grans­kar con­tent mar­ke­ting. Och sam­tal med Christi­na Skoglund – digi­tal­chef på Arla Foods. Lyss­na nu!

Läs artikeln »
Plasma By Steve Garner Via Flickr Cc By 2.0

Content marketing är den nya kraften

Knt­nt Radio: Var går grän­sen mel­lan con­tent mar­ke­ting och en redak­tio­nell pro­dukt? Blir mark­nads­fö­ring och PR allt mer lika varand­ra? Post- och Tele­sty­rel­sen ryter till om coo­ki­es. Vad inne­bär det för dig? Con­tent mar­ke­ting är den nya kraf­ten. Vil­ka är vårens före­drags­hål­la­re på Knt­nt Frukost?

Läs artikeln »
Cmmc 14

Robert Rose (CMI) i en längre intervju

Robert Rose är i stan. Vi pas­sa­de på att pra­ta med honom.

Robert Rose är Chi­ef Stra­te­gy Offi­cer på Con­tent Mar­ke­ting Insti­tu­te (CMI) och par­häst till Joe Puliz­zi. Till­sam­mans har de skri­vit böc­ker, hål­ler kur­ser och gör PNR This Old Mar­ke­ting pod­den. Robert Rose besök­te Göte­borg under någ­ra dagar för att tala på Knt­nts månat­li­ga fru­kost och hål­la en Con­tent Mar­ke­ting Mas­ter Class.

Pro­gram­met är 1 tim­me och 17 minu­ter kort. Bor­sett från ”påa” och ”ava” så är det ”100% pure” Robert Rose. God lyssning!

Läs artikeln »