Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing. Pia är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Aja Guldhammer Airbnb

Så marknadsför sig Airbnb med hjälp av communityt – intervju med Aja Guldhammer

Ett starkt com­mu­ni­ty är grund­bul­ten i Airb­nbs mark­nads­fö­ring. Genom att lyf­ta fram histo­ri­er från vär­dar och gäs­ter byg­ger de soci­al trust och får dig och mig att boka vårt boen­de. Om det­ta och myc­ket annat berät­tar Aja Guld­ham­mer, lands­chef för Airb­nb i Nor­den och Neder­län­der­na, för Tho­mas och Pia i avsnitt 49 av Knt­nt radio. Lyss­na nu!

Läs hela artikeln »
Aja Guldhammer From Airbnb At Kntnt Frukost 21

Aja Guldhammer: Om Airbnbs resa och kraften i användargenererat innehåll (Kntnt frukost 21)

En maka­lös resa, kraf­ten i använ­dar­ge­ne­re­rat inne­håll och loka­la mark­nads­fö­rings­ak­ti­vi­te­ter stod i fokus när Aja Guld­ham­mer tala­de på Knt­nts sista fru­kost för säsong­en. Hon tala­de under rubri­ken: ”Airb­n­b’s Sec­ret Sau­ce.” Här kan du se hela hen­nes presentation.

Läs hela artikeln »
Sara Rosengren

Värdeskapande reklam och kommunikationskapital – intervju med Sara Rosengren från Handelshögskolan i Stockholm

Vad är egent­li­gen reklam? För­lo­rar mark­nads­che­fen infly­tan­de? Vad är skill­na­den mel­lan vär­destöd­jan­de reklam och vär­deska­pan­de reklam? Och vad är kom­mu­ni­ka­tions­ka­pi­tal egent­li­gen? Det­ta är bara någ­ra av alla spän­nan­de frå­gor som Sara Rosengren, fors­ka­re vid Han­dels­hög­sko­lan i Stock­holm, pra­tar med Tho­mas och Pia i avsnitt 48 av Knt­nt radio. Lyss­na nu!

Läs hela artikeln »
Advokat Cecilia Torelm Tornberg på advokatbyrån MarLaw

Upphovsrätt och annonsmärkning i sociala medier – intervju med Cecilia Torelm Tornberg från MarLaw (Kntnt radio 47

Ceci­lia Torelm Torn­berg från advo­kat­by­rån Mar­Law pra­tar om upp­hovs­rätt, annons­märk­ning och myc­ket annat i soci­a­la medi­er med Pia och Tho­mas i det­ta avsnitt av Knt­nt radio.

Läs hela artikeln »
2015 11 06 08.06.31

Cecilia Torelm Tornberg: Juridiska fallgropar för dig som gör content marketing (Kntnt frukost 20)

Med­an­svar, snå­rig upp­hovs­rätt och hår­fin gräns mel­lan ytt­ran­de­fri­het och mark­nads­fö­ring. Det finns många fall­gro­par för en con­tent mar­ke­ter. Men Ceci­lia Torelm Torn­berg från Mar­Law, en advo­kat­by­rå spe­ci­a­li­se­rad på mark­nads­rätt, kan hjäl­pa. Det gjor­de hon på vid senas­te Knt­nt fru­kost. Om du mis­sa­de till­fäl­let kan du se och höra hen­nes pre­sen­ta­tion här.

Läs hela artikeln »
Alex Mason

Alexander Mason (Cision): Kommunikatören, journalisten och kampen om innehållet

Mark­nads­fö­ring och PR när­mar sig varand­ra, och kom­mu­ni­ka­tö­rens och jour­na­lis­tens rol­ler hål­ler på att för­änd­ras. Vart är bran­schen på väg? Det pra­tar vi om med Alex­an­der Mason, som är kom­mer­si­ell chef på Cision. Vi pra­tar ock­så om Face­books tjuv­nyp. Och tip­sar dig om hur du ska nå ut med ditt bud­skap. Lyss­na nu!

Läs hela artikeln »
Josefin Kvarnström, försäljningschef på Omni

Josefine Kvarnström: Omni om native advertising

Den Schib­s­ted­t­säg­da nyhets­tjäns­ten Omni drog igång som en star­tup för två år sedan och har redan hun­nit ta emot utmär­kel­ser som bäs­ta nyhets­tjänst och årets inno­va­tion i medi­abran­schen. I det­ta avsnitt hör du Omnis för­sälj­nings­chef Jose­fi­ne Kvar­ström berät­ta hur tjäns­ten fun­ge­rar, vad det kos­tar att annon­se­ra och vad du som fun­de­rar på att tes­ta nati­ve adver­ti­sing bör tän­ka på för att nå enga­ge­mang hos läsarna.

Läs hela artikeln »
John Ekman

John Ekman: Optimera konvertering online

John Ekman från Con­vers­tio­nis­ta pra­tar om kon­ver­te­rings­op­ti­me­ring med Pia och Tho­mas i det­ta avsnitt av Knt­nt radio. Det hand­lar om webb­psy­ko­lo­gi – att för­stå hur använ­da­re fak­tiskt använ­der din webb­plats – och göra den mer till­ta­lan­de och enkla­re att använ­da. Lyss­na, lär och opti­me­ra sen din webbplats.

Läs hela artikeln »

John Ekman: Konverteringsoptimering och webbpsykologi (Kntnt frukost 19)

Kon­ver­te­rings­op­ti­me­ring och fram­förallt webb­psy­ko­lo­gi stod i fokus när John Ekman tala­de på Knt­nts and­ra fru­kost i höst. Han tala­de under rubri­ken: ”Vad du tror dina besö­ka­re gör. Vad de tror att de gör. Och vad de egent­li­gen gör.” Här kan du se hela hans under­hål­lan­de och läro­ri­ka pre­sen­ta­tion (inklu­si­ve när han ram­lar av scen).

Läs hela artikeln »
Kntnts team: Pia Tegborg, Thomas Barregren, Claes Gyllenswärd och Fabian Sörqvist.

Öppenhjärtigt samtal om de gångna två år och framtiden

Två år sedan vi bör­ja­de vår verk­sam­het. Det gör oss modi­ga. Vi bry­ter mot alla reg­ler och pra­tar om oss själ­va. Jag hop­pas det ändå är intres­sant för dig. Vi avslö­jar i vart fall ett och annat om oss själ­va och om vårt kom­man­de verk­tyg Konzilo.

Läs hela artikeln »
Olympus Digital Camera

Lina Areblad: Om livet som marknadschef på Uber

Lina Are­blad är mark­nads­chef i Sve­ri­ge på taxi­ut­ma­na­ren Uber. Trots att Uber är värl­dens högst vär­de­ra­de star­tup, så finns ing­en mark­nads­bud­get för Sve­ri­ge. Men med hjälp av sitt com­mu­ni­ty väx­er de ändå så att det kna­kar. Hör Lina Are­blad berät­ta hur.

Läs hela artikeln »

Lina Areblad: Så växer Uber utan marknadsbudget men med ett starkt community (Kntnt frukost 18)

Uber är värl­dens högst vär­de­ra­de star­tup, men utan mark­nads­fö­rings­bud­get i Sve­ri­ge, och ändå väx­er de så att det kna­kar. Hur berät­tar Lina Are­blad, mark­nads­chef för Uber i Sve­ri­ge, i hös­tens förs­ta frukostföredrag.

Läs hela artikeln »