Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing. Pia är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Joakim Eklund

Spel i marknadsföring – intervju med Joakim Eklund

Hör Joa­kim Eklund för­kla­ra vad gami­fi­ca­tion egent­li­gen är, hur du kan använ­da det i din mark­nads­fö­ring och hur det går till när ett spel blir till. 

Läs hela artikeln »
Frida Boisen

Sociala medier, video, native i magasin, företagskultur och en massa annat i rasande takt – intervju med Frida Boisen

Inklämd mel­lan två möten inter­vju­ar vi Fri­da Boi­sen – digi­tal­chef och ansva­rig utgi­va­re på Bon­ni­er Tid­skrif­ter, krö­ni­kör på Expres­sen, soci­a­la medi­er-expert för SVT, fli­tig före­lä­sa­re och för­fat­ta­re till boken ”Digi­tal suc­cé – så lyc­kas du med soci­a­la medi­er”. Häng med!

Läs hela artikeln »
2016 03 22 08.28.40

Katarina Graffman: Förändrade spelregler för dig som jobbar med kommunikation (Kntnt frukost 24)

Alla före­tag som kom­mu­ni­ce­rar eller arbe­tar med varu­mär­kes­ut­veck­ling står inför en fram­tid med för­änd­ra­de spel­reg­ler. För­stå hur dagens unga, gene­ra­tion Z, kon­su­me­rar media, och utma­ning­ar som föl­jer med detta!

Läs hela artikeln »
Katarina Graffman Kntnt Radio 55

Marknadsföring för generation Z – intervju med Katarina Graffman

Gene­ra­tio­nen som är född med mobi­len i han­den – gene­ra­tion Z – krä­ver kom­mu­ni­ka­tion som är äkta och ärlig. Öva­ra­na­ly­se­ra inte, utan var mänsk­lig, ska­pa ett bra inne­håll, så löser sig res­ten. Det säger medie- och kon­su­ment­fors­ka­ren Kata­ri­na Graff­man som under många år har stu­de­rat ung­as medi­e­kon­sum­tion.. Hör hen­ne berät­ta om det­ta i avsnitt 55 av Knt­nt Radio.

Läs hela artikeln »
Porträtt av Per Torberger.

Storytelling och content marketing – intervju med Per Torberger

Hur du får till din sto­ry­tel­ling, vad ”con­tent” fak­tiskt är och hur con­tent mar­ke­ting för­ö­der sig själv. Om det­ta och myc­ket annat berät­tar Per Tor­ber­ger, kom­mu­ni­ka­tions­kon­sult och skri­bent med con­tent mar­ke­ting som spe­ci­a­li­tet, för Tho­mas och Pia i avsnitt 54 av Knt­nt radio. Lyss­na nu!

Läs hela artikeln »
Staffan Ekengren 3

Staffan Ekengren: Scania och den moderna kommunikationsavdelningen (Kntnt frukost 23)

Öka effek­ti­vi­te­ten i din kom­mu­ni­ka­tion med ett redak­tio­nellt arbets­sätt! Staf­fan Ekengren lär ut knepen.

Läs hela artikeln »
Staffan Ekengren

Så jobbar Scania Newsdesk – intervju med Staffan Ekengren

Lean är arbets­sät­tet för Sca­nia. Både på ban­det och på kom­mu­ni­ka­tions­av­del­ning­en. Lean är mer än bara ett arbets­sätt. Det är ett för­håll­nings­sätt. Det hand­lar om att orga­ni­se­ra sitt arbe­te så att var­je sak som pro­du­ce­ras, oav­sett om det är en last­bil eller en arti­kel, blir fär­dig så snabbt som möj­ligt. Det låter enkelt, men krä­ver ett helt annat sätt att tän­ka och arbe­ta. På Sca­ni­as kom­mu­ni­ka­tions­av­del­ning har man anam­mat det sät­tet. I den­na inter­vju berät­tar Staf­fan Ekengren, Head of Sca­nia News­desk, hur de har orga­ni­se­rat sig som en redak­tion och job­bar enligt lean. Det här avsnit­tet av Knt­nt Radio vill du inte missa!

Läs hela artikeln »
Frida Boisen Frukost

Frida Boisen: Så lyckas du med sociala medier (Kntnt frukost 22, del 2 av 2)

Den explo­si­va utveck­ling­en inom soci­a­la medi­er spe­lar en allt­mer avgö­ran­de roll för din affärs­fram­gång. För att kun­na bli viral mås­te du veta hur du skall väs­sa dina soci­a­la medier-strategier.

Män­ni­skor vill bli berör­da, kän­na sig levan­de och vara en del av sam­man­hang­et. Men vil­ka vira­la käns­lor är det mest kraft i – ils­kan, gläd­jen, sor­gen, vär­men eller räds­lan? Och vil­ka käns­lor ska­par behov av att dela vidare?

Hör Fri­da Boi­sen berät­ta hur du arbe­tar med käns­lo­styrt inne­håll – den senas­te tren­den inom soci­a­la medier. 

Läs hela artikeln »
Content Marking For Alla

Content marketing för alla – intervju med Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup

Är con­tent mar­ke­ting verk­li­gen för alla? Litet som stort före­tag? Och oav­sett var på köpre­san kun­den befin­ner sig? Ja, det påstår i alla fall Joa­kim Arham­mar och Pon­tus Staun­strup i sin nyut­kom­na bok med sam­ma namn. Lyss­na på vårt sam­tal med de båda för­fat­tar­na här!

Läs hela artikeln »
Niklas Myhr Kntnt Frukost 25 Januari 2016

Niklas Myhr: Social Content Marketing (Kntnt frukost 22, del 1 av 2)

Så fun­ge­rar soci­a­la medi­er till­sam­mans med con­tent mar­ke­ting, berät­tar ”The Soci­al Media Pro­fes­sor” Niklas Myhr i vårens förs­ta Kntnt-frukost. 

I före­läs­ning­en tar Niklas ock­så upp hur du mäter soci­a­la medi­ers roll i din con­tent mar­ke­ting och hur du får ditt inne­håll att ta fart. Bland myc­ket annat. Slå dig ner och spa­na in filmen!

Läs hela artikeln »
Niklas Myhr

Sociala medier och content marketing – intervju med The Social Media Professor Niklas Myhr

Bara 3 % av dina föl­ja­re delar ditt inne­håll. Gör gott och tjä­na peng­ar. Inte ens kom­mu­ni­ka­tions­proffs kan se skill­nad på redak­tio­nellt inne­håll och bran­ded con­tent. Det­ta och myc­ket mer pra­tar Tho­mas och Pia med Niklas Myhr – känd som ”The Soci­al Media Pro­fes­sor” från USA – om i avsnitt 51 av Knt­nt Radio. Så på med lurar­na och lyss­na nu!

Läs hela artikeln »
New Years Day 727770 By Geralt Via Pixabay Cc0 1.0

2016 enligt 80+ spaningar

Pia och Tho­mas har läst 80+ spa­ning­ar om con­tent mar­ke­ting och mark­nads­fö­ring under 2016 och fram­åt. I årets förs­ta avsnitt av Knt­nt Radio pra­tar de om någ­ra av de mest spän­nan­de spa­ning­ar­na. Lyss­na nu! Län­kar till de 80+ käl­lor­na finns på Knt​nt​.com.

Läs hela artikeln »