Studie: Stora affärsvinster av minskad friktion i marknadsföring och försäljning Kntnt Radio 179 med content-spanarna

Undersökningsföretaget Aberdeen har studerat effekten av friktion vid marknadsföring och försäljning. Deras studie visar på stora affärsvinster för företag som lyckas minska friktionen. Aberdeens rapport står på agendan när content-spanarna Malin Sjöman, Thomas Barregren och jag (Pia Tegborg) sammanträder för den fjortonde gången. Vi kommer också in på vad en ensam marknadsförare i ett säljorienterat B2B-företag kan göra för att få gehör för sina frågor. Lyssna och låt dig inspireras!

Användbara länkar

Musik

Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: After All I’ve Done © Henry Coke (CC BY-NC-SA 3.0)

Pia Tegborg

Författare: Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing.

Läs mer av Pia Tegborg

Lämna en kommentar





Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Lär sig hur dina kommentardata behandlas.

justo adipiscing mi, elementum dapibus sed ut Nullam et, libero. risus.

Pin It on Pinterest