Krönikor

Här hittar du våra krönikörers betraktelser, tankar, funderingar, kommentarer och åsikter ditt och datt. Förutom att vara skönt content i sig så handlar krönikorna om sådant som intresserar oss content-nördar.

People 2572105

Berätta mer – därför ska du prioritera varumärkesberättelsen

Låt ditt varu­mär­kes berät­tel­se stär­ka rela­tio­nen till din publik. Vår krö­ni­kör Johan­na Sten­mark delar med sig av sina tan­kar om berät­tel­sens bety­del­se för varu­mär­ket och ger enk­la tips på hur du kom­mer igång med den. Läs dagens arti­kel nu! 

Läs artikeln »
Oktober

Därför är det bråttom att byta till https!

Med bara dagar kvar är det hög tid att läm­na http för https. Goog­le har var­nat länge för kom­man­de för­änd­ring. Var­för det­ta är en hög­ak­tu­ell frå­ga för alla webb­plat­ser reder vår krö­ni­kör Alex­an­dra Jung från iPro­spect ut i den­na arti­kel. Läs nu!

Läs artikeln »
Abstract 2432425 1920

Ikea-mattor och sifferfuffens – detta ska du ta med dig från sommaren

Vis­ser­li­gen ing­et fan­tas­tiskt väder men på många and­ra vis en hän­del­se­rik som­mar. I den­na arti­kel sum­me­rar vår norr­länds­ka gäst­krö­ni­kör Johan­na Sten­mark saker som hänt och som kan vara nyt­ti­ga att bära med sig in i hös­tens kommunikationsarbete.

Läs artikeln »
Feets On Grass Near Water.

Schemalagda inlägg i sommar – det här ska du tänka på!

Sche­malägg som­ma­rens inne­håll så hål­ler du rela­tio­nen med dina föl­ja­re levan­de medan du nju­ter av din ledig­het. Men se upp så att det inte går galet! Läs dagens krö­ni­ka av Johan­na Stenmark!

Läs artikeln »
Girl 2119595 1920

Vem är det du pratar med?

För att lyc­kas med din mark­nads­fö­ring behö­ver du ha koll på din mål­grupp – har du det? Det är allt­för lätt att gå bort sig och fast­na i demo­gra­fis­ka fak­to­rer och behand­la alla indi­vi­der som ett klus­ter men se, det fun­kar inte. Istäl­let mås­te du pra­ta med din mål­grupp och lyss­na på vad den har att säga. Det­ta är ämnet för dagens arti­kel skri­ven av vår åter­kom­man­de krö­ni­kör Johan­na Sten­mark. Läs nu!

Läs artikeln »
Happy Child Playing Outdoors

Tre inspirationsknep för innehåll

Vad gör du när inspi­ra­tio­nen try­ter? När kre­a­ti­vi­te­ten är som bort­blåst sam­ti­digt som du bara mås­te få till den där tex­ten – allt­me­dan dead­li­ne när­mar sig med stor­man­de steg. Kän­ner du igen dig? Läs Johan­na Sten­marks krö­ni­ka om knep att ta till för att sät­ta fart på din inspiration!

Läs artikeln »
Kleiner Junge Mit Groer Alter Schreibmaschine

Content briefen – ett underskattat hantverk

En bra con­tent bri­ef är avgö­ran­de för slut­re­sul­ta­tet. Ändå slar­vas det allt­för ofta. Vår gäst­krö­ni­kör Johan­na Sten­mark tar upp tre frå­gor du behö­ver svar på i din bri­ef för att ditt inne­håll ska ge effekt!

Läs artikeln »
Book 863418

Kom närmare med storytelling

Ska­pa emo­tio­nel­la band till din mål­grupp och nå affärs­må­let. Det är bara ett av skä­len till att du ska använ­da sto­ry­tel­ling i din kom­mu­ni­ka­tion. Hur det fun­ge­rar och goda exem­pel på varu­mär­ken som lyc­kats får du ta del av i den­na krö­ni­ka av vår gäst­skri­bent Johan­na Stenmark.

Läs artikeln »
Adobestock 113823753

5 saker marknadsförare kan lära sig av YouTubers

YouTu­be är den popu­lä­ras­te saj­ten för video och musik – oav­sett ålder. Redan i för­sko­le­ål­dern tar använ­dan­det fart för att kul­mi­ne­ra i ton­å­ren men pågå ända in på ålderns höst. Vad är det då som gör en Youtu­ber mer fram­gångs­rik än en annan och vad kan vi mark­nads­fö­ra­re lära av det­ta? Det reder vår gäst­krö­ni­kör Nils Grund­berg ut i dagens artikel!

Läs artikeln »

Personalisera ditt innehåll

Per­so­na­li­se­ring hand­lar om att anpas­sa ditt inne­håll efter indi­vi­den. Rätt utförd kan den öka för­sälj­ning­en och effek­ti­vi­se­ra mark­nads­fö­ring­en rejält. Inom e‑postmarknadsföringen används tek­ni­ken sedan men nu bör­jar vi även se and­ra tillämp­nings­om­rå­den sam­ti­digt som den auto­ma­ti­se­ra­de kom­mu­ni­ka­tio­nen genom AI-tek­nik och chat-botar ger drag­hjälp. Läs Johan­na Sten­marks intres­san­ta arti­kel om det­ta ämne.

Läs artikeln »
Hands 1167618

Svenskarna och sociala medier 2016

Hur har svens­kar­nas bete­en­de på soci­a­la medi­er för­änd­rats under 2016? Vil­ka platt­for­mar är det som tren­dar och vil­ka bör­jar fal­la? Sofia Gustafs­son på Cision har tagit del av Inter­netstif­tel­sens rykan­de färs­ka rap­port. Ta del av hen­nes insik­ter i dagens artikel!

Läs artikeln »
Delicatobollar Och Punchrullar

Content är inte delicatobollar och dammsugare

En sede­lä­ran­de berät­tel­se om deli­ca­to­bol­lar och damm­su­ga­re, och vad den säger dig om hur du ska tän­ka (eller rät­ta­re sagt inte tän­ka) om ditt content.

Läs artikeln »