Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing. Pia är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Lasse Hogfeldt

Från grå bank till färgstark tv-station

”Big Con­tent” för att attra­he­ra, och ”Small Con­tent” för att kon­ver­te­ra. ”Make Your CEO Shi­ne”. Och se till att få ”The Big Yes”. Det är Las­se Høg­feld­ts fram­gångsre­cept för con­tent mar­ke­ting. Själv har han använt det för att omvand­la en ”van­lig” kom­mu­ni­ka­tions­av­del­ning till en färg­stark, inter­na­tio­nellt upp­märk­sam­mad och pris­be­lönt TV-sta­tion. I avsnitt 78 av Knt­nt Radio berät­tar han histo­ri­en om Jys­ke Bank TV. Lyss­na nu!

Läs hela artikeln »
Lasse Hogfeldt At Kntnt Frukost

Jyske Bank TV

Hur många ban­ker kän­ner du till som sät­ter så stort till­tro till sitt varu­mär­ke att de ger sig på att pro­du­ce­ra tv på dag­lig basis? För­mod­li­gen inte många fler än Jys­ke Bank i Dan­mark. På huvud­kon­to­ret i Sil­kes­borg har tv-pro­duk­tio­nen bli­vit en så cen­tral del i verk­sam­he­ten att ban­ken nume­ra titu­le­rar sig ”Ett tv-bolag med en egen bank”. Vid säsong­ens sista Knt­nt fru­kost berät­tar Las­se Høg­feldt om resan från tra­di­tio­nell bank till pris­be­lönt medieföretag.

Läs hela artikeln »
Some Seagulls Arguing Over Their Dinner Of Fish Eggs.

Marknadsföring och försäljning innan 57% av köpresan är avklarad

Du har säkert hört att 57% av köpre­san är i genom­snitt avkla­rad innan säl­ja­re till­frå­gas om en offert. Då har i genom­snitt 5,4 per­so­ner änt­li­gen nåt kon­sen­sus hos köpa­ren, och det finns väl­digt lite utrym­me för säl­ja­re att påver­ka. Så var det inte förr. Men så är det nume­ra. Tyvärr. Men det finns en väg ut ur det­ta! Om det pra­tar Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren i avsnitt 78 av Knt­nt Radio. Lyss­na nu!

Läs hela artikeln »
Fredrik Hallberg

Något är ruttet i mediebranschen

Majo­ri­te­ten av all inter­net­tra­fik är fejk! Och i takt med att en allt stör­re del av medie­bud­ge­ten läggs på det digi­ta­la ökar inci­ta­men­tet för de som skor sig på den­na tvek­sam­ma före­te­el­se. Det är hög tid att ta pro­ble­met på all­var. I dagens avsnitt av Knt­nt Radio hör du Fred­rik Hall­berg för­kla­ra inne­börd och kon­se­kven­ser av den svåråt­kom­li­ga robottrafiken.

Läs hela artikeln »
Mail Merge 1803674

Skyll inte på content marketing

I vec­kans avsnitt av Knt­nt Radio hör du Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren dis­ku­te­ra Jason Mil­lers arti­kel ”It’s time to stop bla­ming con­tent for your con­tent mar­ke­ting problems”.

Arti­keln tar avstamp i en under­sök­ning från dataa­na­lys­fö­re­ta­get Bec­kon som visar att använd­ning­en av con­tent har ökat med 300% sam­ti­digt som 95% av det inne­håll som pro­du­ce­ras sak­nar effekt. Då är det lätt att dra slut­sat­sen att con­tent mar­ke­ting inte fun­kar. Men är det verk­li­gen rätt tänkt? Ja, du får väl lyss­na för svar! ?

Läs hela artikeln »
Christopher Engman

Account Based Marketing

Du har säkert hört talas om Account Based Mar­ke­ting (ABM). Men vet du hur det fun­ge­rar? I avsnitt 75 av Knt­nt Radio, berät­tar Christop­her Eng­man om detta.

Läs hela artikeln »
Lightning 3762193048 1818b3cbd0 O By John Fowler Via Flickr Cc By 2 0

Content shock – sanning eller myt?

I vec­kans avsnitt av Knt­nt Radio dis­ku­te­rar Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren Mark W. Schae­fers snart tre år gam­la arti­kel ”Con­tent Shock: Why con­tent mar­ke­ting is not a sustai­nab­le stra­te­gy”. Har Schae­fer rätt eller fel? Är con­tent shock san­ning eller myt? Lyss­na och döm själv!

Läs hela artikeln »
Ulf Vanselius Medverkar I Kntnt Radio 73 1

Marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern

B2B 2.0 – Mark­nads­fö­ring och reklam i den digi­ta­la tids­ål­dern heter en bok för­fat­tad av Con­ny Gustafs­son, Rune Ren­ne­mark och dagens gäst i Knt­nt Radio – Ulf Vanselius. 

Ulf har job­bat med mark­nads­fö­ring och reklam sedan 1980. Och sedan 1990 i Pyra­mid – Sve­ri­ges kanske mest väl­re­nom­me­ra­de B2B-byrå – som han var med och grun­da­de och är vd för idag.
Med sådan gedi­gen erfa­ren­het är Ulf en ovär­der­lig käl­la till kun­skap och insikt som han fri­kos­tigt delar med sig av i dagens pro­gram. Lyssna!

Läs hela artikeln »
Cat 697522

Content marketing strategier

Du behö­ver en stra­te­gi för con­tent mar­ke­ting. Om det finns myc­ket skri­vet. Men det mesta ger en fel­ak­tig beskriv­ning och dåli­ga råd. Det­ta pra­tar Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren om i avsnitt 72 av Knt­nt Radio.

Läs hela artikeln »
Deeped Och Sara 1

Framtiden i sociala medier

Soci­a­la medi­er är det själv­kla­ra ämnet när Dee­ped och Sarah, kän­da som Soci­al by default, inter­vju­as i avsnitt 71 av Knt­nt Radio. Men frå­gor­na är inte lika själv­kla­ra, och abso­lut inte sva­ren. Pia och Tho­mas tar med sina frå­gor sam­ta­let bor­tan­för all­farvä­gen. Ett myc­ket lyss­nings­värt pod­dav­snitt utlovas.

Läs hela artikeln »
Img 0216

Sociala medier efter buzzen

Dee­ped Niclas Strandh och Sarah Lar­s­son Bern­hardt – duon som är Soci­al by Default – ger oss en spa­ning om vart soci­a­la medi­er är på väg efter buz­zen, och vad före­tag mås­te göra för att hänga med.

Läs hela artikeln »
294h By Ryan Mcguire Via Gratisography Cc0 1 0

Kan man lyckas med content marketing utan att gå 100% in för det?

Joe Puliz­zi sa i sitt inled­nings­an­fö­ran­de vid Con­tent Mar­ke­ting World 2016: ”If you’re not all in with your con­tent mar­ke­ting pro­gram, you should stop.” Hopp­san! Låt bli con­tent mar­ke­ting om du inte går hund­ra pro­cent in för det. Det är ett tufft bud­skap. Hål­ler sve­ri­ges främs­ta con­tent mar­ke­ting exper­ter med? Lyss­na på det and­ra avsnit­tet av Pon­tus vs Tho­mas så får du höra.

Läs hela artikeln »