Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing. Pia är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Alexander Jute

EU skärper reglerna för hantering av personuppgifter

Alex­an­der Jute är advo­kat och expert på EU:s nya data­skydds­för­ord­ning GDPR som snart trä­der i kraft och på många vis påver­kar före­tags mark­nads­fö­ring. I avsnitt 88 av Knt­nt Radio bely­ser han kom­plex­i­te­ten i den nya lagen och ger dig som mark­nads­för råd om vad du ska göra!

Läs hela artikeln »
Alexander Jute

Så påverkas din marknadsföring av GDPR (EU:s nya dataskyddsförordning)

Advo­kat Alex­an­der Jute från Mar­Law för­kla­rar hur din mark­nads­fö­ring påver­kas när EU:s nya data­skydds­för­ord­ning (GDPR) införs i maj näs­ta år. Hans pre­sen­ta­tion tar avstamp i dagens lag­stift­ning och bely­ser vad som änd­ras, hur det påver­kar dig och vad du ska göra.

Läs hela artikeln »
Little Ladybugs With Umbrella.

Är regelbunden publicering ett måste?

Lars Wir­tén – en con­tent mar­ke­ting pro­fil från Mal­mö med 25 år i bran­schen – skri­ver att regel­bun­den pub­li­ce­ring inte alls är vik­tigt. Stick i stäv med vad de fles­ta häv­dar. Har han rätt? Eller är han en siren som loc­kar dig på avvä­gar? Hör Pon­tus Satun­strup och Tho­mas Bar­re­gren dis­ku­te­ra frå­gan i Knt­nt Radio 87.

Läs hela artikeln »
Seo Expert Christian Rudolf At Top Dog

SEO för dig som jobbar med content marketing

SEO-exper­ten Christi­an Rudolf avslö­jar Goog­le-hem­lig­he­ter och delar med sig av sina bäs­ta tips för hur du som arbe­tar med con­tent mar­ke­ting ska få ditt inne­håll att pla­ce­ra sig högt i Goog­les sökre­sul­tat. Det gör han i avsnitt 86 av Knt­nt Radio. Avsnit­tet är långt, men värt varen­da minut eftersom Christi­an Rudolf är en guld­gru­va när det kom­mer till att för­stå och beha­ga Goog­le. Så lyss­na från bör­jan till slut!

Läs hela artikeln »
White Homing Pigeon With Letter

Underskatta inte kraften i epost

Epost: Från för­le­gad kanal med dåligt ryk­te till ett av de mest effek­ti­va mark­nads­fö­rings­verk­ty­gen för att byg­ga varu­mär­kes­kän­ne­dom och kon­ver­te­ra kun­der. Det är dags att upp­vär­de­ra epost­mark­nads­fö­ring i all­män­het och nyhets­brev i syn­ner­het, menar våra exper­ter Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren. Lyss­na på dagens avsnitt!

Läs hela artikeln »
Pamela Davidsson Kntnt Frukost

Okända sanningar om svenskarna och internet

Pame­la Davids­son från Inter­netstif­tel­sen berät­tar okän­da san­ning­ar om svens­kar­na och inter­net i förs­ta delen av vårens förs­ta Knt­nt frukost. 

Läs hela artikeln »
Christopher Engman Kntnt Frukost

Account Based Marketing

I dagens Knt­nt fru­kost hör du Christop­her Eng­man för­kla­ra vad Account Based Mar­ke­ting (ABM) är och hur du som mark­nads­fö­ra­re använ­der den­na form av mark­nads­fö­ring i prak­ti­ken. Han berät­tar även om för­ut­sätt­ning­ar som mås­te upp­fyl­las och utma­ning­ar som behö­ver han­te­ras för att nå resul­tat och exemp­li­fi­e­rar med fram­gångs­ri­ka exem­pel. Med erfa­ren­het både som leve­ran­tör och köpa­re av ABM vet han vad som gäl­ler. Ta del av hans fram­trä­dan­de nu.

Läs hela artikeln »
Pamela Davidsson Iis

Så använder vi smarttelefoner

Pame­la Davids­son är sta­tistik­chef på Inter­netstif­tel­sen som bland myc­ket annat gör den årli­ga stu­di­en Svens­kar­na och inter­net. Men i avsnitt 84 av Knt­nt Radio pra­tar vi med Pame­la om en annan stu­die: Appa­rat. Det är en kart­lägg­ning av vad folk gör med sina smar­ta telefoner.

Läs hela artikeln »

Marknadschefen tar över IT-chefens jobb

2017 spås bli det förs­ta året då mark­nads­che­fen spen­de­rar mer peng­ar på IT-tjäns­ter än IT-che­fen. Sam­ti­digt visar forsk­ning att var fem­te IT-chef tving­as rap­por­te­ra till mark­nad inom bara någ­ra år. Ana­ly­sen avser vis­ser­li­gen USA men det är ändå väl värt att fun­de­ra på vad den­na utveck­ling säger oss. Det är ock­så temat för årets förs­ta rond av Pon­tus vs Tho­mas. Lyss­na nu!

Läs hela artikeln »
Fabian Sorqvist Pia Tegborg Thomas Barregren Max Apera

Så väljer du byrå

Idag är det mer kom­plext än någon­sin att upp­hand­la kom­mu­ni­ka­tion. Disci­pli­ner­na över­lap­par varand­ra rejält och bransch­glid­ning­en är ett fak­tum som gör det allt svå­ra­re att navi­ge­ra och hit­ta rätt i djung­eln av byrå­er. Att du köper en tjänst som ska­pas först under arbe­tets gång gör inte saken lät­ta­re! I dagens avsnitt av Knt­nt Radio ber vi Max Apéria, byrå­vals­kon­sult på Sve­ri­ges Annon­sö­rer, reda ut vad du behö­ver tän­ka på vid upp­hand­ling av byrå. Lyss­na nu!

Läs hela artikeln »
Kntnt Radio 81 Niklas Myhr Selfie

Spaningar 2017 med The Social Media Professor

Vad behö­ver du som mark­nads­fö­ra­re verk­li­gen bry dig om och vad kan du med stor san­no­lik­het strun­ta i under året som kom­mer? Lyss­na på 2017 års fram­tids­spa­ning i Knt­nt Radio som gäs­tas av The Soci­al Media Pro­fes­sor Niklas Myhr.

Läs hela artikeln »
Reading And Self Education

Boktips för marknadsförare

I årets sista avsnitt av Pon­tus vs Tho­mas bjuds du på en mängd spän­nan­de bok­tips inom mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion. Du hör de båda bok­slu­kar­na djup­dy­ka ner i egna favo­ri­ter lik­som du hör dem dis­ku­te­ra gemen­sam­ma. Lyss­na nu!

Läs hela artikeln »