Thomas Barregren

Thomas Barregren har jobbat med affärsutveckling sedan slutet av 90-talet. Först som konsultchef på ett it-konsultföretag, sen som vd för en av Sveriges största webbyråer och sedan 2013 som en av delägarna i Kntnt. Thomas trivs bäst i gränslandet där kommunikation, webbteknik och affärsutveckling möts. Det är också om de saker han helst skriver om.

Rubiks Cube Solution By Patrizio Cuscito Via Flickr Cc By 2.0

Content tilt – hitta unik vinkel

En stört­flo­den av skräp­in­ne­håll är på väg att för­sät­ta oss i con­tent chock. För att över­le­va mås­te du hit­ta din ”con­tent tilt”.

Läs hela artikeln »
Baseball Player Hitting By Tom Wang Via Shutterstock

Sweet spot – optimera för content marketing

I den and­ra delen i arti­kel­se­ri­en om Con­tent Inc. tit­tar vi när­ma­re på hur du hit­tar er sweet spot för con­tent marketing.

Läs hela artikeln »
Content Inc 32

6 steg för att bygga en affärsmodell med content marketing

Con­tent mar­ke­ting kan använ­das till myc­ket – från att gene­re­ra leads till att stär­ka varu­mär­ke. En av de mest kraft­ful­la sätt du kan använ­da con­tent mar­ke­ting är som affärsmo­dell. Joe Puliz­zi – con­tent mar­ke­tings gud­far och grun­da­re av Con­tent Mar­ke­ting Insti­tu­te – kal­lar en sådan affärsmo­dell för Con­tent Inc. Det är ock­så nam­net på en podd som har rul­lat sedan decem­ber 2014 och en bok som kom­mer ut i höst. I den här arti­keln tit­tar vi när­ma­re på Con­tent Inc. Och i kom­man­de artik­lar kom­mer vi grä­va oss ned i de sex ste­gen som utgör modellen.

Läs hela artikeln »
Jorgen Svedberg

Jörgen Svedberg: varumärken, storytelling och content marketing

Pia och Tho­mas sam­ta­lar med Jör­gen Sved­berg om varu­mär­ken, sto­ry­tel­ling och con­tent mar­ke­ting. Jör­gen Sved­berg arbe­tar med varu­mär­kes­frå­gor på Nine Yards, och är för­fat­ta­re till boken ”9 – nio reso­ne­mang om varu­mär­ken och varumärkeskommunikation”.

Läs hela artikeln »
196h By Ryan Mcguire Via Gratisography Cc0 1.0

Hur ska content marketing definieras?

Till­ba­kablick och sam­man­fatt­ning av 16 måna­ders dis­kus­sio­nen om hur con­tent mar­ke­ting ska defi­nie­ras i Sverige.

Läs hela artikeln »
Irises By Vangogh Via Wikipedia

Svenskt exempel på content marketing anno 1903

Con­tent mar­ke­ting är ing­et nytt. Här pre­sen­te­ras ett svenskt exemp­let från 1903. Mis­sa inte den spän­nan­de histo­ri­en som bör­jar i ett beläg­rat Paris och slu­tar i Van den Berg­hs Food AB.

Läs hela artikeln »
Beach 33280 By Nemo Via Pixabay Cc0 1.0

Ny definition av content marketing

Con­tent mar­ke­ting intres­se­rar dig. Det är där­för du läser det­ta. Och då har du säkert fun­de­rat på vad som egent­li­gen är nytt. Alla byrå­er säger att de gör con­tent mar­ke­ting – fast de gör sam­ma sak som igår het­te något annat. Är con­tent mar­ke­ting bara ett tomt uttryck. Eller har det en mer stri­gent defi­ni­tion? Till­sam­mans tit­tar vi när­ma­re på det i den­na arti­kel. Häng med!

Läs hela artikeln »
Ica Butik I Orkesta 1942 45

ICA – content marketing från 1938 till idag

ICA har gjort myc­ket och bra con­tent mar­ke­ting ända sedan 1938. Läs den fan­tas­tis­ka historien!

Läs hela artikeln »
Library 425730 By Bonnybbx Via Pixabay Cc0 1.0

Storytelling – något för ditt företag?

Sto­ry­tel­ling. Är det något som före­tag ska ägna sig åt? Ja, abso­lut! Allt annat vore kor­kat. Läs varför!

Läs hela artikeln »
Tiny People 700921 By Bella67 Via Pixabay

Har ditt företag en ideologi?

Folk köper inte vad ditt före­tag gör, utan var­för ni gör det. Det är där­för all kom­mu­ni­ka­tion ska utgå från bola­gets syf­te. Och det är den vik­ti­gas­te skill­na­den mel­lan före­tag som upp­fat­tas som de mest fram­stå­en­de i sin bransch och övri­ga i bran­schen. Vill du lära dig mer? Läs vidare!

Läs hela artikeln »
Kerstin Weidstam Seb Kntnt Frukost 17

Kerstin Weidstam: SEB om native advertising och content marketing (Kntnt frukost 17)

Lär dig nati­ve adver­ti­sing av SEB, som använ­der det för att dri­va tra­fik till sin före­tags­blogg Gre­en­room. I den­na pre­sen­ta­tion hör du Kerstin Weid­stam, som är ansva­rig för con­tent mar­ke­ting inom SEB:s divi­sion som han­te­rar pri­vat­mark­nad och små och medel­sto­ra före­tag i Sve­ri­ge, berät­ta hur de job­bar. Se och hör den nu!

Läs hela artikeln »
Iceberg 471549 By Lurens Via Pixabay Cc0 1.0

Säljare jobbar bara med toppen av isberget

1 av 10. Så få i din mål­grupp är intres­se­rad av vad du erbju­der. Är det någon idé att mark­nads­fö­ra och säl­ja till de 9 av 10 som inte bryr sig?

Läs hela artikeln »